HTTPS není jen rozmar Googlu. Letos už vás přechod na něj nemine

12.02.2018

Během příštích měsíců bude prakticky nezbytné přejít na zabezpečení HTTPS. Kdo tak učiní, zabije hned dvě mouchy jednou ranou.

Provozovatelé webů, kteří mají své stránky zabezpečené SSL/TLS certifikáty, dávají najevo, že jim nejsou lhostejní jejich zákazníci, což bezesporu oceňují nejen oni, ale také Google a zároveň mají jistý náskok při splňování povinností vyplývajících z evropského nařízení GDPR.

HTTPS komunikace je podmínkou pro některé nové funkce prohlížečů a v neposlední řadě posiluje SEO faktor webových stránek. Vyhledávač Google už od roku 2015 upřednostňuje výsledky vyhledávání z webů se zabezpečeným protokolem HTTPS. Přesto to spousta provozovatelů internetových obchodů a firemních webů nereflektuje a bez ohledu na SEO svůj byznys dál provozuje na rizikovém HTTP. Zatím Google u stránek HTTPS zobrazuje zelenou ikonu zámku, v případě HTTP pak jen neutrální ikonu. Od července 2018 ale ve své snaze donutit provozovatele webů k přechodu na HTTPS přitvrdí. Uživatelům, kteří vstoupí na nezabezpečené stránky, se v adresním řádku navíc zobrazí varující upozornění, v jakém prostředí se nacházejí.

Samotný Google kdysi uvedl, že HTTPS má pro výsledky vyhledávání velmi malou váhu a ovlivňuje zhruba procento dotazů. Přecházet na něj jen kvůli SEO by tedy bylo téměř zbytečné. Kvůli varování uživatelů už to ale smysl má, protože každý člověk rád pošle informace o sobě nebo nakoupí tam, kde bude více bezpečno. A je tu ještě jeden důvod, který bude aktuální ještě o měsíc dříve. Od 25. května totiž vstoupí v účinnost GDPR.